ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

سفیر سعادت

  • سفیر سعادت

    کودک خوشحال امروز، انسان موفق فرداست

  • سفیر سعادت

    انتظار ما از کودکان اگر بیشتر از توانایی و استعداد او باشد زمینه های اضطراب و نگرانی را در کودک ایجاد می کند.

  • سفیر سعادت

    کودکان، ارزشمندترین سرچشمه های دنیا و بهترین امید برای آینده اند.

  • سفیر سعادت

    آینده کشور به دست کودکانمان است کمی هوشیارتر باشیم.

سخن بزرگان

آن گونه آموزش و پرورشي "خوب" است كه در جهت سازندگي هر چه بيشتر شاگرد باشد و به او كمك كند راستگو‌تر، بهتر، زيباتر و يگانه‌تر بشود. آبراهام مازلو

آداب تربیت از منظر اسلام

انسان موجودی است مشحون از قابلیت ها و توانایی های نهفته درونی که باید در جریان تربیت آشکار گشته و به ظهور برسد. از سوی دیگر بسیاری از خلقیات و صفات نیکو باید از طرق مختلف در وجود وی ایجاد شده و به کمالش برساند.

سخن بزرگان

هر گونه ستمگری که مرتکب شویم یا حتی دراندیشه ی آن باشیم، روزی، تلافی آن را از روان ما باز پس خواهد گرفت، بی آنکه خود را درگیر کاهش مجازات یا بخشودن ما کند.

آگوستین فیلسوف و اندیشمند

بیان احساسات کودکان با کشیدن نقاشی

نقاشی کودکان می تواند نشان دهنده هوش و استعداد آن ها در بزرگسالی شان باشد

همچنین خلاقیت آن ها را در سنین بالاتر می توانید از روی نقاشی کشیدنشان متوجه شوید.

نحوه ترسیم و دقت کودک در نقاشی می تواند بیانگر بسیاری چیز ها باشد!

 

 

این تحقیق بر روی بیش از ۷۰۰ جفت دوقلوی همسان و غیرهمسان به انجام رسید؛

و مشخص شد که ژنها، نقش تعیین کننده ای در توانایی نقاشی کشیدن و نیز هوش فرد در آینده دارد.

دکتر «رزالیند آردن»، استاد روانپزشکی در کینگز کالج لندن و سرپرست این تیم پژوهش،

درباره این تحقیق می گوید: «میان توانایی ترسیم درست یک کودک و هوش او در سالهای بعد رابطه وجود دارد.

منظور از این رابطه این است که عوامل تعیین کننده بسیاری مانند ژنتیک و محیط در این میان وجود دارند

و توانایی نقاشی، تنها عامل نشان دهنده هوش کودک نیست».

ابتدا از این کودکان در سن ۴ سالگی خواسته شد تا تصویر یک بچه را نقاشی کنند.

بعد به تصویر کشیده شده نمره ای از صفر تا ۱۲ داده شد.

این نمره بر اساس وجود جزئیاتی نظیر چشم، بینی، گوش، بدن و مو در نقاشی داده می شد.

همچنین در همین سن، میزان هوش آنها نیز سنجیده شد.

در مراحل بعدی، هوش این بچه ها در سن ۱۴ سالگی مورد سنجش قرار گرفت.

از انطباق نمره ضریب هوشی و نمره ای که بچه ها از نقاشی در سن چهار سالگی گرفته بودند مشخص شد که رابطه ای میان این دو وجود دارد.

آزمون «کشیدن تصویر یک بچه» در سالهای دهه ۱۹۲۰ برای تعیین میزان هوش کودکان طراحی شده بود،

ولی مشاهده رابطه نتیجه این آزمون با هوش فرد در سن ۱۴ سالگی تاکنون بی سابقه بود.

این پژوهشگران همچنین به بررسی امکان انتقال توانایی نقاشی کشیدن از طریق ژنها پرداختند. دوقلوهای همسان، ساختار ژنتیکی یکسانی دارند،

در حالیکه ساختار ژنتیکی دوقلوهای غیرهمسان، تنها ۵۰ درصد است.

با این حال، هر دوی این دوقلوها در محیط های یکسانی بزرگ می شوند.

شباهت توانایی نقاشی در میان دوقلوهای همسان، تا حدی به خاطر ژنهای مشابه آنها است.

با این حال نحوه دخالت ژنها در توانایی نقاشی هنوز آشکار نشده است.