ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

سفیر سعادت

معضلات پدران امروزی با تربیت فرزند

وقتی که عضو جدیدی به خانواده اضافه می شود، باعث خوشحالی همه اعضای خانواده می شود؛ چون کودکان واقعاً شیرینی زندگی هستند؛

اما از طرف دیگر امکان دارد حس کنید نظم زندگی به هم ریخته و شک دارید که دوباره مانند گذشته بتوانید خوابی آرام داشته باشید.

به عنوان پدر، در این شرایط که زندگی کاملاً متحول شده، چه باید کرد؟

0000123

در این مقاله چند راهکار برای مقابله با شایع ترین مشکلاتی که پدران جوان با آن مواجه می شوند، بیان می کنیم.

1. همراهی کردن در خوردن با همسر:

بیشتر زنان در دوران شیردهی روزانه به 500 کالری اضافه نیاز دارند اما پدران به این کالری اضافه نیاز ندارند.

در برخی از خانواده ها پدران به دلیل همراهی در خوردن با همسرشان دچار اضافه وزن می شوند.

از این رو حفظ وزن پس از تولد نوزاد اهمیت زیادی دارد.

بررسی نشان می دهد که در دوران بارداری همسر، حدود 7 کیلوگرم به وزن مردان اضافه می شود؛

امری که به آن سندروم کوواده (Couvade) می گویند. در این سندروم بدن پدر از بدن زن باردار تقلید می کند. با هر بچه ای که به خانواده اضافه می شود، خطر اضافه وزن یا چاقی مفرط پدر بالا می رود.

2. کنار گذاشتن ورزش:

نتایج نشان می دهد پدر شدن با از دست دادن نوعی هـورمــون مـــربوط به انرژی و خلق و خو در مردان ارتباط دارد برای افزایش این هورمون ورزش کنید.

ورزش در ایجاد خواب، مقابله با افسردگی و... نیز موثر است.

سعی کنید یک کالسکه خوب برای کودک بخرید تا بتوانید هنگام بیرون رفتن و همزمان با هل دادن کالسکه، پیاده روی تند یا دو آهسته انجام دهید.

انجام بازیهای سبک با کودک برای حفظ سلامت مفید است. اگر وقت ندارید به باشگاه بروید هر زمان که فرصت پیدا می کنید، ورزش 10 دقیقه ای انجام دهید.

پدران هنگامی که منتظر گرم شدن شیر کودک اند، از فرصت استفاده کنند و چند بار حرکت دراز نشست انجام دهند.

3. بدخوابی:

می دانید که نیمه شب یا اوایل صبح با گریه بچه از خواب بیدار خواهید شد. پس چرا با تماشا کردن فیلم و بازی های رایانه ای در آخر شب، به مشکل کم خوابی خود دامن می زنید.

کمبود خواب احتمال بروز افسردگی را 6 برابر افزایش می دهد.

4. دغدغه از تغییر رابطه با همسر:

بیشتر مردانی که به تازگی پدر شده اند احساس طرد شدن از جانب همسر را دارند.

امری که منجر به اضطراب، افسردگی یا مشکلات زناشویی می شود.

نوزاد، محبت و توجه مادر را به خود جلب می کند و مادر که درگیر کارهای نوزاد است، از وجود همسر غافل می شود. در این شرایط بهتر است در کارهای مربوط به نوزاد سهمی داشته باشید.

5. از دست دادن ارتباط با دوستان:

بعد از تولد نوزاد در مقاطعی امکان دارد یاد دوستان قدیمی، تفریحات و خاطرات گذشته بیفتید.

 بهتر است برنامه ای برای فعالیت های خود تنظیم کنید و با دوستانتان تماس بگیرید و درباره مشکلات خود در این دوره صحبت کنید.

از حرف زدن با پدران دیگر دریغ نکنید. مطمئن باشید آن ها نیز نیاز به یک هم صحبت دارند.

6. اهمیت ندادن به سلامت خود:

مراقبت از سلامت خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در حق کودکتان انجام دهید.

پدران افسرده ارتباط کمتری با کودک برقرار می کنند و کمتر برای کودک کتاب می خوانند.

7. همراهی با کودک در خوردن تنقلات:

اغلب کودکان خوردن تنقلات و غذاهایی مانند پنیر، شیر، کاکائو و... را دوست دارند اما آیا این غذاها مناسب شما نیز هست؟

 متخصصان تغذیه، اتخاذ رژیم غذایی حاوی ویتامین B12 و اسید چرب امگا 3 را توصیه می کنند.

ماهی سالمون و تن، سبزی های سبز پر رنگ، دانه کتان، مغز میوه یا دانه سویا مصرف کنید.

اگرچه کربوهیدرات مفید است اما از خوردن مواد غذایی مانند کیک که چاق کننده است بپرهیزید و از کربوهیدرات حاوی فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار استفاده کنید. کودک خود را نیز به خوردن خوراکی های سالم تشویق کنید.

"نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید..."